Proiecte Amplificatoare

Preamlificator

Imagini luate de pe site-ul http://construyasuvideorockola.com

Acest preamplificator este foarte ușor de a construit. Electronistul amator va utiliza circuitul integrat  TL071 conectat în configurație inversoare. Acest lucru înseamnă că semnalul intră pinul 3, care este intrarea inversoare. Amplificatorul operational  TL071 este un J-FET de zgomot redus. Acest dispozitiv este caracterizat prin consumul redus de energie, temperatura scăzută și coeficientul de compensare de tensiune.
TL071 poate fi înlocuit cu TL081 sau celebrul 741.
Câștigul  preamplificatorului este determinat de doi rezistori (R1 și R2 100K 1K).Preamplificatorul are un câștig de 100, care este rezultatul împărțirii între 1K 100K. Pentru a crește câștigul, aveți nevoie doar de a schimba rezistenta de 100K la 200K  de exemplu. Rețineți faptul ca un castig mai mare poate  fi mai zgomotos. Deci, doar schimba rezistența în cazul în care volumul microfonului și chitarei electro-acustice  este foarte scăzut.Suma maximă pana la care poate urca rezistența este de 1 megohm.

Amplificator  2 x15w

Tutorial asamblare amplificator 30w stereo partea 1:

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Tutorialul prezinta un amplificator stereo ce dezvolta 30w cate 15 w pe canal asigurati de circuitele integrate TDA 2030.

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Acest amplificator stereo este ideal pentru incepatori fiind caracterizat prin simplitate si cost mic . Este utilizat circuitul integrat TDA2030 care este un circuit integrat monolit de clasa AB . Aceasta le poate oferi 15W de putere de ieşire cu o sarcină de 8 ohmi.

Dispozitivul include, de asemenea, o protectie scurt-circuit care limitează în mod automat puterea disipată pentru a păstra punctul de lucru a tranzistoarelor de ieşire, asigurând funcţionarea acesteia. Acesta include, de asemenea, o închidere termică convenţională.

Se observa ca circuitul are nevoie de o sursa de tensiune bine filtrata diferentiala si este alimantat la 2 x 10…..18 V.

Un PDF cu schema si layout pt acest amplificator il aveti aici :

http://construyasuvideorockola.com/downloads/tda2030.pdf

Amplificator audio 30 W

Amplificatorul prezentat in continuare detine urmatoarele performante:

–          puterea nominala P = 30 W

–          impedanta de sarcina Zo = 4 ohmi

Amplificator 30W

Amplificator   30 Watti

–          impedanta de intrare Zi  = 43 kiloohmi

–          amplifcarea in tensiune A = 35 dB

–          sensibilitatea Ui = 600 mV

–          banda de frecvente f = 12 Hz ……20 kHz cu o atenuare de 3 dB la capetele banzii

–          THD ( total harmonic distorsion ) = 0,4 %

Alimentarea se face de la o sursa de 35 volti si o intensitate de 1 A .

Electronistul amator va trebui sa regleze acest amplificator pentru o performanta cat mai buna si asta se va realiza astfel :

–          se stabileste tensiunea punctului median Uo = 17,5 V utilizand potentiometrul semireglabil P3

–          reglarea curentului de mers in gol Io = 40mA ( cu cursorul potentiometrului P1 la masa se regleaza din potentiometrul semireglabil P2 )

Electronistul amator va trebui sa asigure o racire adecvata tranzitoarelor finale ( T3 se va monta pe acelasi radiator cu finalii)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s